Mistrzowski zestaw czyli ryba i frytki – Pstrągowo – CHEŁM, Kolonia Żółtańce

Czym w ogóle jest opisywana miejscówka? Jest to znajdujące się na całkiem sporej przestrzeni gospodarstwo rybackie i smażalnia ryb. Jako ciekawostkę nadmienię iż stołowała się tutaj również M.Gessler – nie robiła kuchennych rewolucji, ale jedzenie zachwalała i umieściła w swoim przewodniku.

A jakie ryby pływają w przylegających stawach hodowlanych? Pstrąg oraz karp, tego drugiego w karcie nie znajdziecie ale sandacza, łososia, halibuta oraz dorsza owszem.

Kiedyś rybki wyceniane były per waga, teraz z góry wiadomo ile trzeba będzie za daną wersję zapłacić. Tak jest lepiej, bo transparentnie.

Końcem maja 2024 skusiłem się na pstrąga w sosie porowym (38 PLN) z zestawem surówek (13 PLN) oraz obłędnymi pieczonymi ziemniaczkami (12 PLN).

K. postawiła na fish & chips (50 PLN). Za wszystko plus dwa piwa rachunek wyszedł prawie 140 złotych. Tak tak, tanio już było – i nie będzie.

Pstrąg mistrzowski – tutaj nie ma co się zbytnio rozwodzić. Dodatki okey.

Fish & chips natomiast nudne. Ot frytki i dwa małe kawałki ryby w cieście piwnym zdecydowanie mniej chrupiącym niżby wydawało się to ze zdjęcia. W cenie połowy stówki przydałoby się jakieś proste zielonogroszkowe puree albo odrobinę ambitniejszy sos.

Tym razem obsługa o niebo przyjaźniejsza i taka uprzejma w stronę gościa. Duża zmiana w porównaniu co nas z dobrym kolegą spotkało trzy lata temu.

Początkiem lipca 2021 wybrałem się z serdecznym przyjacielem do Pstrągowa na rozmowy o życiu.

Pogoda rozpieszczała, więc zasiedliśmy przy stoliku na zewnątrz przy samym stawie…

…z którego mieliśmy takie widoki.

Zamówiliśmy dwie ryby z dodatkami i napoje. Przy tych drugich wynikła konsternacja. Jeśli widzę piwo o nazwie lokalu, to nasuwa się myśl, że być może zaczęto się tu zajmować browarnictwem – dziewczyna nie potrafiła jednak nic o tym powiedzieć. Zapytałem, więc czy mogłaby się dowiedzieć. Wróciła po kilku minutach i poinformowała, że to piwo z lokalnego browaru, ale nikt za barem nie potafi powiedzieć skąd. Ciekawie nieprawdaż 🙂 No nic szkoda mi było tą młodą niewiastę męczyć dalszymi trudnymi pytaniami. Nie zamówiłem nieszczęsnego Pstrągowa, lecz 0.5 znanego mi Jagiełło (10 PLN).

Ja krzepiłem się pstrągiem z grilla (25,50 PLN) z zapiekanką ziemniaczaną którą de facto jest 6 usmażonych na złoto i chrupiąco grubych placków ziemniaczanych, które przypominają wyglądem panierowane kąski kurczaka – kocham je! (8,50 PLN). Do ryby pasowały jak ulał świeże, chociaż w niepowalającej ilości surówki (8 PLN).

G. również raczył się pstrągiem, lecz wędzonym (25,50 PLN). Do swojego łososiowatego drapieżnika dobrał złociste i smaczne frytki (8 PLN) oraz bukiet sałat z vinegret’em (8,50 PLN).

Obydwie przedstawicielki rzek przepyszne i o doskonałym mięsie. Po prostu perfekt, nie mam ku temu najmniejszych wątpliwości.

Kiedy tak sobie ucztowaliśmy podeszła to nas pani i bez pytania zabrała drewniany pojemnik na sztućce. Nie mam pojęcia czemu, ale tam były nasze serwetki. Po poproszeniu o ich zostawienie, dziewczyna wyjęła je rękoma i położyła luzem na stoliku! Tak dobrze czytacie, swoimi rękoma luzem na stoliku! Szok.

Jak się ludzie spotykają po latach to wiadomo, że mogą się zagadać. Tak też się stało i nie wiedzieć kiedy znów wyrosła przed nami ta sama kelnerka. „Śmignęła” sprzed oczu talerze i się oddaliła. Ja zdążyłem zjeść, G. niestety nie do końca, ale zanim zdążyliśmy o tym powiedzieć ta była już daaaalekkoooo.

Chwilę później pojawiła się z rachunkiem i terminalem (mimo iż nikt jej o to nie prosił) tłumacząc, że kończy zmianę i MUSI się rozliczyć. Tutaj proszę zwrócić uwagę na zwrot – nie prosi żeby się rozliczyć, musi się rozliczyć 🙂

Dawno nie byłem świadkiem takiej kawalkady wpadek obsługi. Rozumiem, że mamy okres wakacyjny i sporo młodych pracowników, ale kurcze czemu nikt tym pracownikom nie zrobi szkolenia z podstaw? Podstawowych podstaw! Przez takie akcje daleki jestem od zabrania tutaj rodziny czy znajomych, bo mimo świetnych ryb i dobrych dodatków byłoby mi za takie zachowania zwyczajnie wstyd.

OCENY (1-TRAGEDIA  2-SŁABO  3-OK  4-BARDZO DOBRZE  5-REWELACJA):

lokal / wystrój 5 (ogólnie bardzo fajna miejscówka)
wielkość porcji 3,5
smak 4,5
obsługa 3
cena / jakość 4

OCENA KOŃCOWA:  4 / 5  (tutaj sprawdzisz co się składa na oceny)

Screenshot 2020-06-03 at 00.26.30

Polub bezfarmazonu na facebooku aby być na bieżąco z nowymi postami.

Zobacz pełną listę odwiedzonych przez nas miejsc albo sprawdź je wszystkie na posegregowanej wg ocen mapie Chełma i okolic.

RECENZJE SPRZED PONAD TRZECH LAT

Dawno już chciałem napisać o tym miejscu, ale jakoś się nie składało. W końcu nadarzyła się okazja i w lipcu 2016 po raz kolejny odwiedziłem Pstrągowo.

Całe menu prezentuje się tak:

Zamówiliśmy smażonego pstrąga z masłem czosnkowym, frytkami (6  PLN) i gotowanymi warzywami (6 PLN). Cena ryby zależy od wagi (6zł za 100g). Ta na zdjęciu poniżej kosztowała 21 złotych.

Pstrąg palce lizać. Sprężysta i chrupka skórka, w środku idealnie miękkie białe mięso. Ogonek rybki można zjeść jak czipsa. Ryba podana z nożem do filetowania.

Cienkie i miękkie fryty, trzeba szybko zjadać bo z każda minutą robią się coraz twardsze – przypominają takie nadmorskie. Spora na oko 250-300g porcja.

Skusiliśmy się również na zapiekankę ziemniaczaną (dopiska z sierpnia 2017: kiedyś  ten dodatek był tak nazwany, w nowym menu widnieje jako placuszki ziemniaczane) za 7 PLN. Jakież było moje zdziwienie kiedy kelnerka przyniosła coś takiego jak poniżej ;>

Były to smażone ziemniaki w bardzo smacznej panierce, miękkie w środku i chrupiące na zewnątrzwyglądały jak nuggetsy  z kurczaka, także jak ktoś nie wie, to niespodzianka gwarantowana (ja przynajmniej takową przeżyłem).  Tak czy siak super przekąska.

W Pstrągowie zjecie smacznie, zdrowo, świeżo i w rozsądnej cenie. Polecam wielbicielom ryb.

Poniżej kilka zdjęć terenu należącego do łowiska.

W sierpniu 2017 kolejny raz odwiedziliśmy z rodzinką Pstrągowo. I tym razem również się nie zawiedliśmy.

Filet z pstrąga, pstrąg smażony oraz pstrąg z grilla – wszystkie bardzo smaczne. Dodatki w formie zestawu surówek w porządku, ziemniaczane placuszki wyborne. Mix sałat miał zdecydowanie za dużo vinaigrette i przez to był potwornie kwaśny.

Na minus zaliczyć też trzeba nie do końca schłodzone piwo, które na pewno nie było w lodówce dłużej niż 15 minut przed podaniem.

Wszystko co widzicie na zdjęciu poniżej plus piwo, dwie herbaty i woda kosztowało 117 złotych. Nieźle jak na obiad z napojami dla czterech osób nieprawdaż ?

Biesiadowaliśmy tam około 20:30 czyli godziny kiedy na żer zaczynają wychodzić komary. Polecam jakieś specyfiki, bo inaczej te krwiożercze istoty przeszkodzą Wam w kontemplowaniu miłego wieczoru.

2 odpowiedzi na „Mistrzowski zestaw czyli ryba i frytki – Pstrągowo – CHEŁM, Kolonia Żółtańce”

1. Magiczne msc i ryba rzeczywoscie swietna

Polubienie

2. Bywam tam od czasu do czasu i myślę dokładnie to samo – jedzenie super, ale pracownicy mogliby się bardziej starać. Jasne że to nie wina tych młodych ludzi, bo oni są uśmiechnięci i chętni do pracy ale kogoś kto ich zatrudnia i ewidentnie nie szkoli albo robi to po łebkach.