Technika oceniania
Oceny są od 1 do 5. Wyjściową oceną każdego elementu jest 3 – które oznacza że wszystko jest tak jak ma być – bez większych rewelacji, ale też bez negatywnych odczuć.
W telegraficznym skrócie 1 – straszna lipa, 2 – nad czymś trzeba jeszcze popracować, 3 – jest dobrze, 4 – zdecydowanie ponad normę i prawdopodobnie pozostanie w pamięci, 5 – absolutna rewelacja, fantastyczność w każdym calu, wzór dla innych.
Całkowita ocena końcowa jest sumą pięciu składowych:
- SMAK – osobista ocena piszącego plus opinia współtowarzyszy
- CENA / JAKOŚĆ – stosunek jakości do ceny, ponieważ miejsca są różne i rozbieżność cen również
- WYSTRÓJ / WNĘTRZE – czy siedzenia są wygodne, czy w środku jest wystarczająca ilość miejsca, klimat, jakość zastawy na której podaje się jedzenie. Jeśli mowa o trucku to czy da się na niego patrzeć, czy ktoś włożył trochę czasu w jego przygotowanie
- OBSŁUGA / SERWIS – czy kelnerzy są mili, czy interesują się gośćmi, czy zadają odpowiednie pytania, czy się uśmiechają i są ogarnięci, czy realizacja jest zgodna z zamówienie, czas od zamówienia do podania dań itp.
- WIELKOŚĆ PORCJI – krótko i na temat – jak jemy to po to żeby zaspokoić głód.
Od stycznia 2020 postanowiliśmy, że zanim danemu miejscu wystawimy jakiekolwiek oceny, to co najmniej dwukrotnie je odwiedzimy.
Dodaj komentarz